ماسک های پارچه ای تا چه میزان از ویروس کرونا محافظت می کنند؟
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

تاثیر ماسک در جلوگیری از کرونا

آیا ماسک های صورت می توانند به کاهش سرعت ویروس کرونا (SARS-CoV-2) که باعث COVID-19 می شود ، کمک کنند ؟ بله. ماسک های صورت همراه با سایر اقدامات پیشگیرانه ، مانند شستن مکرر دست و فاصله فیزیکی ، می توانند به کاهش سرعت ویروس کمک کنند. (ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95)

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) ماسک های پارچه ای را برای عموم مردم توصیه می کند. CDC می گوید که ماسک N95 باید برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می باشد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) ماسک های پزشکی را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی و همچنین هر کسی که COVID-19 دارد یا ممکن است داشته باشد یا از شخصی که COVID-19 دارد یا ممکن است داشته باشد توصیه می کند .

WHO همچنین توصیه ماسک پزشکی برای افرادی که در معرض خطر بالاتری برای تبدیل شدن به طور جدی بیمار با COVID-19 ، مانند مردم در 60S خود را و مسن تر، و افراد در هر سنی با مشکلات سلامتی خواهد داشت.

 

انواع مختلف ماسک ها چگونه کار می کنند؟

 

ماسک های پزشکی

ماسکهای جراحی نیز نامیده می شوند ، اینها ماسکهای یکبار مصرف با قابلیت سست بودن هستند. هدف آنها محافظت از فرد در برابر تماس با قطرات و اسپری هایی است که ممکن است حاوی میکروب باشد. یک ماسک پزشکی همچنین هنگام نفس کشیدن فرد در بدن ، ذرات بزرگ هوا را فیلتر می کند.

 

برای اینکه فرم ماسک های پزشکی فرم بیشتری داشته باشد ، حلقه های گوش را در جایی که به ماسک متصل می شوند گره بزنید. سپس مواد غیرضروری را زیر لبه ها جمع کرده و جمع کنید.

ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95

 

ماسک های N95

ماسک N95 نوعی تنفس است. این محافظت از آنچه ماسک پزشکی محافظت می کند بیشتر است زیرا هنگام استنشاق کاربر ، ذرات بزرگ و کوچک را فیلتر می کند.

از آنجا که ماسکهای N95 کمبود داشته اند ، CDC گفته است که این موارد فقط برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اختصاص دارد. پیش از استفاده از ماسک N95 ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی باید آموزش ببینند و تست مناسب را بگذرانند. مانند ماسک های جراحی ، ماسک های N95 نیز می توانند یکبار مصرف باشند. با این حال ، محققان در حال آزمایش روش های ضد عفونی و استفاده مجدد از آنها هستند.

برخی ماسک های N95 و حتی برخی ماسک های پارچه ای دارای دریچه هایی هستند که نفس کشیدن را آسان می کنند. متأسفانه ، این ماسک ها هوایی را که استفاده کننده از آن بیرون می کشد فیلتر نمی کنند. به همین دلیل ، در بعضی جاها ممنوع شده اند.

ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95

ماسک های پارچه ای

یک ماسک پارچه ای برای به دام انداختن قطره های تنفسی در نظر گرفته شده است که در هنگام صحبت ، سرفه یا عطسه فرد حامل آزاد می شود. همچنین به عنوان یک مانع برای محافظت از فرد در برابر استنشاق قطرات منتشر شده توسط دیگران عمل می کند.

م mostثرترین ماسک های پارچه ای از چند لایه پارچه محکم بافته شده مانند پنبه ساخته شده اند. ماسک با لایه ها باعث می شود قطرات بیشتری از ماسک شما عبور نکنند یا از آن فرار نکنند.

ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95

 

ماسک های چرمی

ماسک های چرمی علاوه بر زیبایی تا حد بسیار زیادی می تواند از عبور ویروس ها جلوگیری کندلازم به ذکر است این ماسک ها را می توانید با روش های توصیه شده بارها شستشو و مجدداً استفاده نماید.این مدل از ماسک روی بینی هیچ فشاری نمی آورد حتی می توان در زیر آن از یک ماسک سه لایه بدون بند استفاده کرد.

ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95

 

چگونه می توان از ماسک خود بیشترین بهره را برد

با اطمینان از اینکه ماسک ها به خوبی در خطوط صورت شما قرار گرفته اند و از نشت هوا در اطراف لبه های ماسک جلوگیری می کنند ، می توان اثربخشی ماسک های پارچه ای و طبی را بهبود بخشید.

ماسک ها باید روی بینی ، دهان و چانه بچسبند و هیچ شکافی ندارند. هنگام تنفس باید احساس گرمای هوای گرم از جلوی ماسک داشته باشید. نباید احساس کنید که هوا از زیر لبه های ماسک خارج می شود.

 
ماسک هایی که نوار بینی شما قابل خم شدن است از نشت هوا از قسمت بالای ماسک جلوگیری می کند.

برخی افراد ماسک یکبار مصرف را زیر ماسک پارچه ای خود استفاده می کنند. در آن صورت ، ماسک پارچه ای باید لبه های ماسک یکبار مصرف را به صورت فشار دهد. اگر نفس کشیدن را دشوار می کند یا مانع بینایی می شود لایه ها را اضافه نکنید.

استفاده صحیح ، نگهداری و تمیز کردن ماسک ها نیز بر میزان محافظت از آنها مksثر است. برای قرار دادن و برداشتن ماسک خود این مراحل را دنبال کنید:

  • قبل و بعد از گذاشتن ماسک دستان خود را بشویید یا تمیز کنید.
  • ماسک خود را روی دهان و بینی و چانه قرار دهید.
  • آن را پشت سر خود ببندید یا از حلقه های گوش استفاده کنید. مطمئن باشید که راحت است.
  • هنگام استفاده از ماسک خود را لمس نکنید.
  • اگر به طور تصادفی ماسک خود را لمس کردید ، دستان خود را بشویید یا تمیز کنید.
  • اگر ماسک شما خیس یا کثیف شد ، به ماسک تمیز بروید. ماسک استفاده شده را در کیسه ای قابل مهر و موم قرار دهید تا بتوانید از شر آن خلاص شوید یا آن را بشویید.
  • ماسک را با گره گشایی یا برداشتن حلقه های گوش بدون دست زدن به جلوی ماسک یا صورت خود بردارید.
  • دستان خود را بلافاصله پس از برداشتن ماسک خود بشویید.
  • ماسک های پارچه ای را به طور مرتب در ماشین لباسشویی یا با دست بشویید. (آنها می توانند به همراه سایر لباس های شسته شوند.)

 

و این اقدامات احتیاطی را فراموش نکنید:
  • روی کسی که مشکل تنفس دارد یا بیهوش است یا در غیر این صورت قادر به برداشتن ماسک بدون کمک نیست ، ماسک نگذارید.
  • برای کودکان زیر 2 سال ماسک نگذارید.
  • از ماسک صورت به عنوان جایگزین فاصله فیزیکی استفاده نکنید.

 

محافظ های صورت چطور؟

CDC کند با استفاده از ماسک های به جای ماسک به دلیل آن معلوم نیست چه مقدار سپر محافظت کند توصیه نمی شود. با این حال ، استفاده از ماسک صورت ممکن است در هر شرایطی امکان پذیر نباشد. اگر به جای ماسک باید از محافظ صورت استفاده کنید ، یکی را انتخاب کنید که به کناره های صورت بپیچد و تا زیر چانه شما امتداد داشته باشد.

 

محصولات مرتبط

ماسک چرمی صورت قهوه ای

ماسک چرمی صورت سفید

ماسک چرمی براق صورت

ماسک چرمی صورت مشکی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.




:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: